Diskuse

Ohrožení tradičních škol?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J64a23n56a 85M90a56j52o92v87á

10. 10. 2016 22:14

Nemyslím si, že "jiný" přístup ke vzdělávání tradiční školy ohrožuje. Prostě se postaví v jakémsi rozsahu vedle nich a rodiče si budou vybírat. Nic špatného na tom nevidím, ač jsem sama zastánkyní tradic.

Všechno má totiž své. Nejde jen o rodinné hodnoty, ale o fungování celé společnosti. A ta potřebuje kreativce i odborníky a to, že lidé dokážou brát odpovědnost za svůj život do svých rukou (a třeba i rozhodnout o tom, jak se jejich děti budou vzdělávat) je dle mne skvělé.

(Hranice by byla překročena, kdyby se začali dožadovat práva či nároku na onu alternativu, ale to už bychom přestupovali do jiné úrovně problému i diskuse).

0 0
možnosti
Foto

Máme tu nedaleko školu, kam dávají děti rodiče tehdy, když jim jde o to, aby děti neztratily pocit , že v životě se má umět být tvořivým. Což je věc, s níž přicházejí ze školky. Je pravdou, že tyhle děti ze školy alternativních metod , když přicházívají po páté třídě kamkoliv jinam, slyší se... co všechno neumějí, jak nejsou srovnané, jak by si pořád hrály...je to pravda.

A také je pravda, že s tím bojují a že tu klasičtější školu nechápou. Nebývají vzorně plniči, ale i takové znám, nevydrží sedět ale!... Jsou to děti, které berou naprosto samozřejmě charitativní akce, zajímají se o věci jako nikdo druhý, píšou slohy tak tvůrčím způsobem odmalička, že jim s prominutím někteří mají co závidět, vnímají občanskou společnost a nebojí se pracovat s fantazií, uvažují a přemýšlejí a velice dobře věci vnímají... Jsou z nich výborní herci, učitelé a pracovníci pro nadace města ve všech oblastech i dobří matematici.

Názor pana Hausenblase je ten, že nabiflovaný národ ještě svět nespasil... přežít se zvláště dnes ve světě plném informací dá jen tehdy, když má národ tendenci k přemýšlení a neztrácí tvůrčí schopnost, která jediná může pak i v katastrofě obstát.:-)R^zdravím Vás

a podpořím Vás...záleží na okolnostech, ale potvrzuji, že strach z nezvládnutí a nechuť na tohle nové není tolik ojedinělá...ačkoliv dítě musí opravdu podstupovat zkoušky. Když se prvňák do školy netěší, je něco špatně...

3 0
možnosti

Krásně napsáno a souhlasím....R^

2 0
možnosti

Děkuji za tenhle zajímavý rozhovor, pro mě byl velmi inspirativní. R^ Nejsem učitelka, pouze máma 3 dětí. Přála bych si z nich vychovat sebevědomé, myslící lidi s vlastním názorem, schopné naslouchat i kultivovaně diskutovat s ostatními, nechci zničit jejich fantazii a chci podpořit jejich silné stránky, ale běžná základní škola, se kterou mám zkušenost, tomuhle mému cíli nijak nepomohla, naopak. Dnes bych se asi rozhodovala jinak a bez ohledu na vzdálenost od našeho domova bych pravděpodobně volila tzv. alternativní školu.

2 0
možnosti
Foto

H90a24n11a 74V12l87k59o50v20á

9. 10. 2016 22:19

To, že by někomu znechutilo školu již první září považuji za přitažené za vlasy. jako ostatně i jiné pasáže. Možná chlapečka neznechutila škola, ale jeho vlastní očekávání.

Moje neteř nechtěla jít druhý den do školy proto, že "se tam jenom sedí"...

A nikdo z naší rodiny neobvinil učitele z neschopnosti.

2 1
možnosti
Foto

Nerozumím tomu, proč zpochybňujete zážitek, který zažil někdo jiný. Do naší školy přestoupil žáček, kterého paní učitelka poslala v prvním týdnu školy za dveře, zapomněla na něj a on se zhroutil. Stejně tak jsem zažila, že škola nechala propadnout prvňáka, protože neudělal reparát z malého psacího "f". Má zkušenost je taková, že stát se může cokoliv, i učitel je jen člověk. Záleží ale na tom, jak se k pochybení postaví. V případě vaší neteře je vidět, že i taková "banalita", jak by to mnozí nazvali, že se ve škole jen sedí, je důležitý vjem, který na dítě působí a ovlivňuje jeho chuť se vzdělávat. Nejde o obviňování učitelů z neschopnosti, ale spolupracovat s učiteli například tím, že jim dáváme zpětnou vazbu.

3 0
možnosti